Anasayfa     Site Haritası     İletişim     Şikayet ve Önerileriniz     English
Kurumsal Ürünlerimiz Acentelerimiz Hasar İşlemleri Sıkça Sorulanlar Bilgi Toplumu Hizmetleri
9/6/2010

KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı
 KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı  Detay

7/2/2010

Yeni Eksperlere İş İmkânı Sağlamalıyız
 Yeni Eksperlere İş İmkânı Sağlamalıyız  Detay

7/10/2010

Sigortanın Ustaları Toplantısı
   Detay

7/10/2010

‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu
 ‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu  Detay

6/3/2013

Sigortalılarımızın Dikkatine
 Sigortalılarımızın Dikkatine  Detay

5/15/2013

Sigortalılarımızın Dikkatine
 Sigortalılarımızın Dikkatine  Detay

11/13/2009

Reklam Filmlerimiz
 Reklam Filmlerimiz  Detay

10/5/2011

Yasadaki Sorunlar Anayasa Mahkemesi Yolunu Açabilir
 Yasadaki Sorunlar Anayasa Mahkemesi Yolunu Açabilir  Detay

Haberler  
7/10/2010
‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu

 Gönderen Sigortacı Gazetesi 08 Kasım 2010 07:14  

Antalya’da gerçekleştirilen 2010 yılı acenteler toplantısında ikinci kez bir  araya gelen Dubai Group Sigorta ailesi, 4 gün süren toplantıda birlikte olmanın keyfini yaşadı. Birbirinden eğlenceli organizasyonlarla renklenen toplantılarda yöneticiler şirket hedeflerini acentelerle paylaştı.

 
 Dubai Group Sigorta geçtiğimiz yıl düzenlediği ilk acenteler toplantısında ‘Sigortanın Ustaları’ konseptiyle acenteleriyle bir araya gelmişti. Bu sene daha da genişleyen Dubai Group Sigorta ailesi, Sueno Hotel Beach Side’de düzenlenen ikinci acenteler toplantısında yeniden bir arada olmanın keyfini yaşadı. 7–11 Ekim 2010 tarihleri arasında düzenlenen acenteler buluşmasında şirketin kurulduğu günden bu yana gösterdiği performans değerlendirilirken, gelecek seneyle ilgili hedefler de acentelerle paylaşıldı.

7 Ekim Perşembe günü otele giriş yapan acenteler akşam düzenlenen ‘Hoş Geldiniz Kokteyli’nde bir senenin ardından tekrar bir araya geldi. 8 Ekim Cuma günü düzenlenen toplantıda Dubai Group Sigorta yöneticilerinin sunumlarını dinleyen acenteler toplantının ikinci yarısında ise kendi görüş ve önerilerini şirket yöneticileriyle paylaştı.

‘DÜNYA SİGORTA PİYASALARI KRİZİ İYİ ATLATTI’
Toplantıda konuşan Dubai Group Sigorta Genel Müdürü Çetin Alanya, şirketin hızla büyüyen acente kadrosuyla tekrar bir arada olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Konuşmasına dünya piyasaları ve Türk sigorta sektörü konusundaki değerlendirmeleriyle başlayan Alanya, “Son 7–8 yıldır sektörde yaşanan değişimin bizi nereye götürdüğü konusunda artık tahminde bulunamıyorum. O kadar çok değişiklik yaşıyoruz ki yarın ne olacağını bilemez haldeyiz. Ancak bizler sektörümüz nereye gidiyor derken, yabancı yatırımcıların Türk sigorta şirketlerini satın alma yarışı sürüyor. Demek ki yurtdışı sigorta piyasaları bizi farklı görüyor” dedi.

2009 yılında dünya sigorta piyasalarının 4 trilyon 66 milyar dolar prim ürettiğine ancak bu üretimin 2008 yılı üretimine göre yüzde 1,1 daha küçük olduğuna dikkat çeken Alanya, “Yani dünya sigortacılığı 2009 yılında kriz nedeniyle yüzde 1 oranında küçülmüş durumda. Dünya genel ekonomilerinin 2009’daki küçülmesi ise yüzde 1,9 oranında gerçekleşti. Dolayısıyla dünyada sigortacılığın küçülmesi, genel ekonomi küçülmesine oranla daha az oldu. Sigortacılık bu krizi dünya ekonomisine oranla daha iyi atlattı” dedi.

‘HAYAT SİGORTALARINDA GERİ KALDIK’
Dünyada hayat sigortalarının hayat dışı sigortalardan çok daha ileride olduğunu kaydeden Alanya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de sigorta primlerinin yüzde 85’i hayat dışından, yüzde 15’i ise hayat sigortacılığından sağlanıyor. Yani Türkiye’nin sigorta dağılımı dünya ekonomilerine göre ters. Örneğin; hayat dışı sigortacılığımız şimdikinden 3 kat daha büyük olsa Almanya ya da İtalya’nın GSMH içindeki sigorta payı seviyesine ulaşmış olacağız. Hayat sigortacılığının aynı büyüklüğe ulaşması içinse tam 20 kat büyümesi gerekir. Türkiye’de hayat sigortacılığı geri kalmıştır ve gelişmesi için de yeterli çaba gösterilmemektedir. Bizim ülkemizde hayat sigortacılığının yerini Bireysel Emeklilik Sistemi aldı.”

Dünyada ve Türkiye’de kişi başına düşen ortalama sigorta primlerini açıklayan Alanya, “Dünya ortalamaları kişi başına ortalama 595 dolarlık prim üretildiğini gösteriyor. Avrupa’da kişi başına 1.862 dolar sigorta harcaması düşüyor. Bu 1.862 doların 751 doları hayat dışından, 1.111 doları ise hayat sigortalarından geliyor. Türkiye’de kişi başına düşen sigorta harcaması ise 105 dolar. Bu rakamlar Avrupa’nın ne kadar gerisinde olduğumuzu gözler önüne seriyor” diye konuştu.

‘YABANCI YATIRIMCI POTANSİYELİ GÖRÜYOR’
Dünya sigorta piyasasının yüzde 28’ini elinde tutan Amerika’yı Japonya ve İngiltere’nin takip ettiğini ifade eden Alanya, “Türk sigorta sektörü dünya ülkeleri arasında 38’inci sırada yer alıyor ve dünya piyasasındaki payı yüzde 0.19 olarak görülüyor.  Bizim ekonomimiz dünyanın en büyük 17’nci ekonomisi olmasına rağmen sigortacılığımız oldukça geride” dedi.

Sektör büyüklükleri ile ilgili bir diğer önemli göstergenin de sigortacılığın GSMH’daki payı olduğunu kaydeden Alanya, “Türkiye’de hayat dışı sigortacılığın GSMH içindeki payı yüzde 1.10. Hayat sigortaları dahil edildiğinde bu oran yüzde 1.30’a yükseliyor” dedi. Gelişmiş ülkelerin GSMH içindeki sektör payına ulaşmak için sektörün 2 kat daha büyümesi gerektiğine dikkat çeken Alanya, “Bunlar ulaşılabilir büyüklüklerdir ve bu büyüme potansiyelini gören yabancılar Türk sigorta sektörüne ilgi göstermektedir. Türkiye’ye yatırım yapan şirketlerin hepsi hayat dışı sigortacılıkta büyüme hedefliyor” şeklinde konuştu.

‘FİYAT REKABETİNİN KİMSEYE FAYDASI YOK’
2009’da Türk sigorta sektöründe büyük bir rekabet yaşandığını ancak sonuçlara göre hiçbir şirketin pazar payının büyümediğini ifade eden Çetin Alanya, “Yoğun bir rekabet yaşıyoruz ancak değişen hiçbir şey yok. İlk 10 şirket içinde büyüyen şirketler ve büyüme payları oldukça az. Sigorta şirketleri fiyat düşürmekten pazar paylarını büyütemiyorlar, bu fiyat rekabeti ne şirketlere ne de acentelere yarıyor” diye konuştu.
Sektörün durumunu branşlar bazında değerlendiren Alanya, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Branşlara baktığımızda dikkatimizi hemen yangın sigortalarındaki haziran sonu itibariyle yüzde 1.55’lik küçülme çekiyor. Yangın sigortaları primini kendi ellerimizle küçülterek kârlı bir alanı yok ediyoruz.  Kaskoda yüzde 12.5’lik büyüme yaşarken, trafik sigortasında yüzde 20 oranında bir büyüme gördük. Mühendislik sigortalarında küçülme yaşadık ancak sağlık branşında yüzde 23’lük bir büyüme kaydettik. Sağlık branşındaki büyümenin nedeni fiyat artırımıdır ve sağlıklı bir büyümedir. Aslında bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde sigorta sektörünün büyümesi GSMH büyümesinin 5-6 katı oranında gerçekleşir. Bizse bu büyük rekabet nedeniyle güzel bir yılı daha kaybetmek zorunda kalıyoruz.”

‘BANKALARIN SİGORTACILIK   YAPMASI ENGELLENMEMELİ’
Sektörün lokomotifi olan oto sigortalarını değerlendiren Alanya şöyle konuştu: “2010 yılının ilk 6 ayında Türkiye’de 397 bin araç satıldı, 55 bin araç da hurdaya ayrıldı. Dolayısıyla 341 bin adet net poliçe artışı olması gerekirdi. Ancak poliçe sayısındaki artış sadece 87.500, yani bir anlamda 250 bin eski poliçeyi sektör kaybetmiş durumda. Trafik sigortaları ise fiyata çok duyarlı hale geldi. Müşteriler artık 5 lirayı arar durumdalar. Dolayısıyla bir şirketin trafik sigortalarında poliçe sayısını ve primini arttırmak için rakiplerine göre daha düşük fiyata ürün satmasından başka çaresi yok.”
İlk 6 ayda sektörün 6 milyar 56 milyon lira prim ürettiğini ancak teknik kârının 15 milyon 362 bin lira olarak gerçekleştiğini belirten Alanya, “Sektör pek çok branşta zarar ederken ferdi kaza sigortasında 104 milyon lira kâr ediyor ve bununla bu küçük pozitif sonuca ulaşıyor.  Bankaların kredi kartlarına otomatik olarak ilave ettiği ferdi kaza sigortaları sektör için oldukça önemli. Bankaların sigortacılık yapmaması konuşuluyor ancak bankalar sigorta yapmazsa bu 104 milyon liralık kâr da ortadan kalkacak” dedi.

‘DEVLER ARASINDA KENDİMİZE YER EDİNDİK’
Sektör değerlendirmesinin ardından Dubai Group Sigorta’nın performansı hakkında konuşan Alanya şunları söyledi: “Biz 2009 yılını 75 milyon liralık prim üretimiyle bitirdik. İlk faaliyet yılımız olduğu için elimizde ne geçmişten gelen bir hasarımız, ne de muallak hasarımız vardı. Şirkete ait herhangi bir veri olmadığından fiyat politikamızı sektör ortalamasına göre belirledik. Büyük devlerin olduğu bir sigorta piyasasına sıfırdan girdik ve kendimize bir yer edindik. Yılı 0,7 gibi bir pazar payıyla kapattık. İlk 10’da olan sonuncu şirketin pazar payının yüzde 3,4 olduğunu düşünürsek ilk yılda bu paya ulaşmak önemli bir sonuçtur diye düşünüyorum. Biz bu pazar payına ulaşacağımızı baştan biliyorduk ancak bilmediğimiz bir şey vardı. O da birden Dubai ekonomisinin zora girdiği haberinin medyada yer bulmasıydı. Reklam kampanyamızın son günlerini yaşarken duyulan bu haber bizi endişelendirdi ancak korktuğumuz gibi olmadı. Bizim bu krizle zaten hiç ilgimiz yoktu ve imajımızı da etkilemedi.”

2010 SONUNDA 120 MİLYON LİRA PRİM ÜRETİMİ
Geçen senenin ilk 6 ayında 29 milyon lira prim üreten Dubai Group Sigorta’nın 2010’un ilk 6 ayında 75 milyon liralık üretime imza attığını belirten Alanya “Fakat bu arada elimizde veriler oluştu ve biz de fiyatlarımızı bu verilere göre oluşturmaya başladık. Bir sigorta şirketinin karşılıkları ne kadar büyükse o kadar güçlüdür. Ancak biz yeni bir şirket olduğumuz için üretimimizi karşılıklara ayırarak bilerek zarar yazdık. Bu tamamen bilinçli bir durum” dedi.
Dubai Group Sigorta’nın portföyünü çok iyi tanıdığını kaydeden Alanya, “Nerede nasıl fiyatlama yapmamız gerektiğini biliyoruz. Elimizde çok iyi analiz yapabileceğimiz veriler birikti, biz de buna göre önlemler alıyoruz. 2010 yılını 120 milyon lira civarı bir prim üretimiyle kapatacağız” diye konuştu.
Bundan sonra geçmişinde hasar olan araçların Dubai Group Sigorta’dan fazla rekabetçi bir fiyat alamayacaklarının altını çizen Alanya, acentelerden beklentilerini şöyle özetledi: “Çünkü hasarların büyük kısmı bu bölümden geldi. Bundan sonra hasarsız araçlara yönelmeye çalışacağız. Portföy dağılımına baktığımızda acentelerimizin oto ağırlıklı satış yaptığını görüyoruz. Bundan sonra kârlı branşlarda da Dubai Group Sigorta için poliçe yazmanızı bekliyoruz.

TOPLANTI KEYİFLİ ETKİNLİKLERLE RENKLENDİ
7-11 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen acenteler toplantısı birbirinden keyifli etkinliklerle renklendi. 8 Ekim akşamı gerçekleştirilen bar eğlencesinde ‘Direnen Mızıkacıları’ ile eğlenen acenteleri 10 Ekim Pazar akşamı muhteşem bir konser bekliyordu. Gala yemeğinde sahne alan Muazzez Ersoy’un şarkılarıyla güzel bir gece geçiren acenteler eşsiz bir sanat müziği ziyafeti yaşadı.
Geceleri dans ve müzikle dolu konserlerle stres atan acenteler, gündüzleri de birbirinden keyifli etkinliklerde buluştu. Acenteler ve eşlerine uygun olarak organize edilen kurslarda katılımcılara takı ve makyaj dersleri verildi.

Güncel
06-09-2010     KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı...   Detay
02-07-2010     Yeni Eksperlere İş İmkânı Sağlamalıyız...   Detay
10-07-2010     ...   Detay
10-07-2010     ‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu...   Detay
03-06-2013     Sigortalılarımızın Dikkatine...   Detay
15-05-2013     Sigortalılarımızın Dikkatine...   Detay
13-11-2009     Reklam Filmlerimiz...   Detay
05-10-2011     Yasadaki Sorunlar Anayasa Mahkemesi Yolunu Açabilir...   Detay
 
 
Kişisel Verilerin Korunması Powered by Esproit