Anasayfa     Site Haritası     İletişim     Şikayet ve Önerileriniz     English
Kurumsal Ürünlerimiz Acentelerimiz Hasar İşlemleri Sıkça Sorulanlar Bilgi Toplumu Hizmetleri
9/6/2010

KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı
 KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı  Detay

7/2/2010

Yeni Eksperlere İş İmkânı Sağlamalıyız
 Yeni Eksperlere İş İmkânı Sağlamalıyız  Detay

7/10/2010

Sigortanın Ustaları Toplantısı
   Detay

7/10/2010

‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu
 ‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu  Detay

6/3/2013

Sigortalılarımızın Dikkatine
 Sigortalılarımızın Dikkatine  Detay

5/15/2013

Sigortalılarımızın Dikkatine
 Sigortalılarımızın Dikkatine  Detay

11/13/2009

Reklam Filmlerimiz
 Reklam Filmlerimiz  Detay

10/5/2011

Yasadaki Sorunlar Anayasa Mahkemesi Yolunu Açabilir
 Yasadaki Sorunlar Anayasa Mahkemesi Yolunu Açabilir  Detay

Haberler  
9/6/2010
KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı

Gönderen Sigortacı Gazetesi 09 Haziran 2010 07:21


 

Şirketlerin hileli hasarların önüne geçmek için kendi yapılarında muhtelif tedbirler aldığını belirten Özatalay, “Bu durum hizmet kalitesinin aksamasına ve maliyet artışına eden oluyor” dedi.

 Dubai Group Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Sedat Özatalay, maddi hasarlı  trafik kazalarında polis beklenmeden geçen 2 yılı anlattı. “Ülkemizdeki bilgi ve uzlaşma anlayışının eksikliği nedeniyle ilk günlerde sorunlar yaşandığı görüldü. Sistemin rayına tam anlamı ile oturması elbette belli bir zaman alacak. Uygulamanın oldukça çağdaş olduğu konusunda herkes görüş birliğinde ancak var olan alışkanlıklardan vazgeçmek yine de zor” diyen Özatalay, uygulamada yüzde 30’lara varan sahte hasar şüphesinin mevcut olduğunu söyledi. Özatalay, bu durumun da sigorta şirketlerine, sahte hasarları ortaya çıkartma ve başvuruları daha yakından izleme zorunluluğu getirdiğini ifade etti.

TUTANAK HANGİ DURUMLARDA KULLANILIR?
Uygulamada en büyük sorunun tutanağın hangi hallerde düzenleneceğine karar verilmesinde yaşandığını kaydeden Özatalay, şöyle konuştu: “Hepimizin bildiği tutanak sadece maddi hasarlı trafik kazalarında kullanılabilir. Sürücü belgesiz veya yetersiz sürücü belgesi ile araç kullanılıyorsa, sürücüde yaş küçüklüğü, alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa, kazaya karışan araçlardan biri veya daha fazlası kamu kurumlarına aitse, kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse veya sadece üçüncü kişilere ait eşyalara zarar gelirse tutanak tutulamaz. Ayrıca kazaya karışan araçların birinin veya birkaçının trafik sigortası  yoksa ve trafik kazası ölüm veya bedeni zararla sonuçlanmışsa Kaza Tespit Tutanağı düzenlenmemeli ve polis yardımı ile eski uygulamaya devam edilmelidir.”

‘FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI YAPMAK DAHA DOĞRU OLURDU’
Uygulamaya başlamadan önce, bir pilot bölge seçilerek, 6 aylık bir fizibilite çalışması yapılmasının daha iyi olacağını ifade eden Özatalay, “Fizibilite sonuçları görülerek uygulamaya başlanması, yaşanan karışıklığın asgariye indirilmesi açısından daha doğru olabilirdi. Geçen 2 seneye baktığımızda sorunlar yaşanmış olsa da, sigortalı ve sigorta şirketleri açısından uyum süreci aşılmış görünüyor. İlk başlarda, sisteme girişlerin yavaşlığıyla ilgili yaşanan sorunlar kısa zamanda çözüldü ve sigorta şirketleri sorunların üstesinden geldi” diye konuştu.

‘KAZA SAYISI ARTTI’
Kaza Tespit Tutanağı (KTT) uygulamasının trafik hasarlarında suiistimallere yol açtığını ve hileli hasarların arttığını vurgulayan Özatalay, şunları söyledi:      “Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi’nin verilerine göre, geçen yıl 550 bin kişinin hasarlı trafik kazası gerçekleştirdiği, bu kazaların 141 bininin araç park halindeyken, 97 bininin arkadan, 45 bininin de geri manevra yaparken oluştuğu görülmekte. Park halindeki araca çarpmalar ve geri gelerek çarpma hasarlarını şüpheyle karşılıyoruz. TRAMER verileri, kaza tespit tutanaklarından çıkar sağlayan kişiler olduğunu gösteriyor. Ayrıca açıklanan verilere bakıldığında anlaşmalı tutanak dönemi başlaması ile kazaların adetsel olarak arttığı görülüyor.”
Tarife serbestliğiyle poliçe fiyatlarının ucuzlamasının, trafik branşındaki hasar prim oranının artmasında en büyük etken olduğunu kaydeden Özatalay, “Sektörün trafik branşındaki zarardan kurtulması için öncelikle efektif poliçe fiyatı belirlemesi gerekir” dedi.

‘KASKO DA RİSK ALTINDA’
Beyan esaslı anlaşmalı kaza tespit tutanaklarının, sigortacıları daha detaylı araştırma yapmaya zorladığını belirten Özatalay, şunları söyledi: “Hileli hasar oranının yüzde 30’larda olduğunu düşünürsek şirketlere çok iş düştüğü bir gerçek. Şirketler bu tür hileli hasarların önüne geçmek için kendi yapılarında muhtelif tedbirler alıyor. Bu durum da hizmet kalitesinin aksamasına, personel sayısının artırılması ihtiyacına ve dolayısıyla maliyet artışına neden oluyor. Ayrıca, kaskosu olmayan araçlardaki hasarların suiistimal yolu ile zorunlu trafikten alınabilmesi, kasko poliçesi yaptırma ihtiyacını azaltıyor. Bu nedenle kasko prim üretimi negatif olarak etkilenme riskiyle karşı karşıya kalıyor. Kusur tespiti beklenmesi nedeniyle onarımın başlatılmasının gecikmesi, kusur tayini sürecinde yaşanan muhaberat artışı ve zorunlu trafik dosyalarında sigortalının kusurlu olmadığı durumlarda da dosya açılması operasyonel yükü artırıyor ve gereksiz ekspertiz ücreti ödenmesine neden oluyor.” 
Uygulamadaki sorunların çözülmesi için tüm sektörün, Hazine Müsteşarlığı’nın ve emniyet birimlerinin birlikte hareket etmesi gerektiğini belirten Özatalay, “Sigorta suiistimalleri her dönem vardır, bundan sonra da olacaktır. Önemli olan bunun birlikte bilinçle çözüme ulaştırılmasıdır” dedi.


Güncel
06-09-2010     KTT, Şirketlerin Operasyonel Yükünü Artırdı...   Detay
02-07-2010     Yeni Eksperlere İş İmkânı Sağlamalıyız...   Detay
10-07-2010     ...   Detay
10-07-2010     ‘Sigortanın Ustaları’ Antalya’da Buluştu...   Detay
03-06-2013     Sigortalılarımızın Dikkatine...   Detay
15-05-2013     Sigortalılarımızın Dikkatine...   Detay
13-11-2009     Reklam Filmlerimiz...   Detay
05-10-2011     Yasadaki Sorunlar Anayasa Mahkemesi Yolunu Açabilir...   Detay
 
 
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Powered by Esproit